måndag 25 april 2011

Vilken påskhelg!!

Helt underbart väder helt påskhelgen, den kunde inte blivit bättre på det planet ju. Mycket lata stunder har det blivit under de här dagarna vill jag lova. Vi började dock med att vara hurtiga och flitiga =) å oljade hela trädäcket, vilket för er som vet storleken på det vet att det tar en stund. När vi sen efter halva upptäckte att vi behövde mer olja så var det bara att dra in till stan å köra mer =). Tack och lov hade färgaffären öppet några timmar även på långfredagen. Vi passade på att ta en glasspaus på stan oxå när vi ändå var inne, vi hade ju två flickor med oss in som var såååå glassugna =). Jättemysigt när glasskiosken öppnat igen så man kan sitta inne på torget å äta mjukglass =), lovely!! Resten av dagen spenderades dock hemma på däcket å senare på kvällen hade vi tänkt att titta på en film, men vi däckade båda två haha.

Lördagen spenderades som de flesta lördagar gör =), vi var inne på en lördagsfika först. Sen fick jag köra hem David som inte mådde bra, innan jag och Nova åkte in till stan igen för att handla. Nova var faktiskt riktigt duktig å sprang inte iväg och krånglade den här gången, vilket ju kändes oerhört skönt när jag knappt kunde gå. Hon hjälpte till å hämta varor och hon hjälpte mig att välja påskgodis ;). Väl hemma igen så ville Nova leka med Linnea igen, precis som dagen innan men den här dagen spenderade hon istället hemma hos Linnea=). Detta betydde att vi fick en barnledig eftermiddag =). Vi beslutade därmed att rengöra grillen under tiden som hon var borta :/, lagom kul men vi kunde ju ändå få chansen att grilla sen så det fick det väl vara värt =).
det värsta var ju ändå när vi väl hade fått iordning allt å bränt in ny olja i gallren så tog gasolen slut =/, typiskt när man har planerat att grilla. Vi ringde runt till alla vi kände å tillslut hittade vi en gasol vi kunde låna fram till kl 19 för sen skulle de själva grilla. Sagt å gjort vi kastade oss upp dit för att hämta gasolen, David grillade och jag hämtade Nova, sen kastade sig David upp med gasolen igen å sen kunde vi sätta oss att äta. Ljuvligare grillad mat har jag nog aldrig ätit, den var så enormt efterlängtad. Den här kvällen orkade vi faktiskt att titta på en film tom =) inte dåligt alls haha.

Påskdagen gjorde vi inte många knop alls. Eller jag började förvisso dagen med att fodra och släppa ut hästar, fixa en löshoppningsbana i paddocken å ordnade stallet. Sen löshoppade jag och Linda J Thinis en runda å jisses vad kul hon hade haha. Jag hade byggt upp en 5 studs som hon bara flög igenom, nacka om att hästen är kvick i benen när hon vill  =). Hon hade så kul så det tog flera varv innan vi fick stopp på henne, Linda försökte gå ut med spöet i banan men då hoppade hon över det istället ;). Galna, underbara, mycket personliga häst =), du är one of a kind. Vi avslutade med att hon fick hoppa igenom en serie med hälften av hindren nere så det blev en trekombination istället =). Jag höjde upp den lite för att hon skulle få lyfta lite på benen iaf, men fortfarande inga höjder, ser lixom inte vitsen med det. Hon e så himla duktig min lilla skrutta, hoppade så himla fint å är så enormt överpositiv. Dessutom fick jag sällskap hela tiden när jag tog ner linor och plockade upp pinnarna =). En liten gosig fuxmärr var mig i hasorna hela tiden =), underbart!!
Efter stallet låg jag i solen resten av dagen=), läste en bok och bara myste. Dessutom åt vi sommarlunch vilket verkligen smakade sommar. Picnicbog och färskpotatis, gudars så gott det var!! David var iväg och spelade lite golf framåt kvällen men jag och Nova stannade bara hemma och myste vidare =).
Kvällen avslutades sen med grillad korv å en film =) med trevligt sällskap i form av min svåger =).

Annandagen var nog den lataste av de alla Jag lejde bort pållan till Lindag B så vi var bara ute och fyllde på vatten till henne. Sen låg jag i solen å glassade till klockan var över fyra =), då fixade vi lite lunch och sen skulle David iväg och spela lite golf igen. Jag och Nova körde bort honom till golfbanan, tittade på utslaget och sen åkte vi hem till Karolina och Janne för att snacka lite skit en stund. Så mysigt som vi hade där borta flög tiden iväg och helt plötsligt ringde David å ville hem igen, då hade det visst gått mer än 3 timmar haha. Zamba hade lekt med Janne så intensivt att hon totalt däckade när vi kom hem. Orkade inte lyfta huvudet alls =). Hade tänkt att grilla även igår men det blev så sent så vi orkade inte, vi gjorde en blåbärspaj istället ;).

Nu sitter man här och ska ringa till MVC för att se om jag kan få komma in på en extrakoll då det är lite märkligt just nu, säkert inget farligt men jag vill vara på den säkra sidan å sluta vara nojjig =).

Tror inte att jag kommer göra många knop den här dagen heller annars då jag inte gick till jobbet idag pga strulet med graviditeten. Blir nog mest slapp i solen även idag.

Ta det glassigt!! / Åza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar