torsdag 7 april 2011

Flygande fläng =)

Thinis fick hoppa på lina idag =). Första gången hon hoppar sen hon blev opererad 1 december =), snacka lycklig häst. Bara hoppa höjden på hindret var inte att tänka på, hon var säkerligen 1 m över det haha. Söt e hon den lilla godingen, men galen, brås väl på matte kanske.

Idag är annars en jobbig dag, jag har inget tålamod alls å är ruskigt trött. Somnade flertalet gånger på jobbet idag, lite jobbigt när man upptäcker att man somnat med huvudet på skrivbordet på de 8 minuter det tar mellan bitarna. Ögonen har bokstavligen gått i kors hela dagen å så har man en överenergisk dotter nu oxå =/. I vanliga fall brukar det bara vara roligt när hon är såhär pigg och busig men nu är det bara skitjobbigt. Dessutom är inte kroppen som den ska längre, det går sakta men säkert utför igen. Ganska väntat eftersom jag var jättedålig förra graviditeten oxå. Började få inflammation i armbågarna igår och idag känner jag av det i ryggslutet och höfterna oxå. Nacken är ju alltid mer eller mindre kass så den räknas lixom inte längre =). Det är dock inget man inte överlever =), jag börjar bli van haha. Negativa Arne är visst framme nu märker jag, usch.
Nä nu hivar vi honom åt sidan å tittar på det positiva =). Blev väldigt glatt överraskad när jag kom hem för en liten stund sen, David var hemma!! Han är ju aldrig hemma såhär tidigt ju, men oj vad det är skönt när han är det =). Spelar lixom inte någon roll om han är hemma och sover eller jobbar hemma bara vetskapen om att han är under samma tak är så lugnande på något vis =). Han är ju lixom en del av mig så jag känner mig helt enkelt inte riktigt hel när han är inte är här.

Igår kväll letade jag efter klänning till de två bröllopen jag ska på i sommar oxå. Fast det finns ju nästan inget fint när man är så tjock som jag kommer vara då. Mammaklänningar finns ju i princip INGET som inte är svart, inte så passande på ett bröllop nej. Var dock inne och tittade på vanliga klänningar som har skärningen under bysten och sen är utsvängda eller draperade =). Hittade betydligt fler än jag hade väntat mig så nu blir det väl till att beställa hem och skicka tillbaka det som inte passar. Jag har ju lite tid på mig nu så jag tror nog att jag ska hinna iaf =).

Onsdagkvällar är alltid så sega tycker jag, finns ju inget att se på tv. Tacka vet jag torsdagar =) de e underbara!! Ikväll ska jag nog istället sätta mig och läsa ut min bok, inte helt fel det heller. Problemet är ju bara att jag bara har en bok kvar här hemma sen så nu är det dags att ge sig ut på bokjakt igen =). Har ni några bra förslag på bra böcker så hör av er =). Typen av böcker jag tycker är bra är psykologiska thrillers, vanliga thrillers, kriminalromaner en del deckare osv =).

Dags att klippa Zamba snart oxå, får se om jag orkar börja med det ikväll, men det känns inte så troligt just nu. Får ta tag i det imorgon annars =).

Blev ju utmanad av Mia igår oxå så jag får väl svara på den utmaningen idag =).

Fem sanningar om mig:

1. Jag älskar helger. Både för att man e ledig men framförallt för att jag tycker det är så mysigt att umgås med min familj. Vi måste inte göra något bara vi e tillsammans.

2. Jag fullkomligt hatar falska människor. Kan man inte stå för det man tycker utan bara ska vara andra till lags, ja då kan man enligt mig bara hålla tyst. Ändra åsikt för att man pratar med olika människor är bara så fruktansvärt svagt. Nä stå för det man tycker även om man självklart kan ändra en åsikt om någon kommer med ett bra argument, men det är inte samma sak.

3. Jag är i grund och botten en rätt så lat människa. Jag har alltid skämts för att jag är lat, men nu på senare tid så jag har faktiskt kommit på att det är inte så illa att vara lite lat ibland.

4. Jag är enormt naiv och blåögd. Jag vill alltid tro att alla människor är snälla människor, men jag har bittert fått erfara att så inte är fallet. Det har däremot inte hjälpt mig att vara mindre naiv, tyvärr.

5. Jag kan vara rätt så bitter och klaga mycket under perioder. Ofta hör de perioderna ihop med min värk å då känner jag mig oftast rätt så tom inombords å det går ut över alla andra. Dock inget jag är stolt över alls, önskar innerligt att jag kunde bita ihop å kräla framåt som alla andra.

Jag utmanar Elin, Jessi, Malin R, Malin J och Linda =)

Ta det glassigt! / Åza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar