fredag 8 april 2011

Lilla ryttaren Nova =)

Idag har varit en jobbig dag i kroppen. Har haft vansinnigt ont i överkroppen å jag vill ju inte ta för mycket smärtstillande just nu så det blir tufft såna här dagar. Blev dock väldigt glad när jag kom ut till stallet å skulle fixa, då hade hemtjänsten (Linda J) redan fixat mockningen och vattnet. Kändes som en enorm lättnad att bara behöva ta mat och hö =), så tusen tack för det underbara Linda =).

Jag har sovit större delen av dagen pga värken så det har faktiskt varit rätt så händelselöst fram till nu på kvällen =). Nova skulle på sin första ridlektion för säsongen idag, som hon har längtat =). Idag fick hon rida Bamse å han var pigg som en mört. Nova höll på att dratta av en gång men lika glad var hon för det. Skrittade och travade gjorde de å hon e så duktig min lilla lort, även om hon har svårt för att både trava och styra samtidigt. Man kan ju inte kunna allt på en gång, tror det kommer komma tillbaka fort när hon väl ridit några gånger igen =). Åse var ute och tittade lite på småttingarna oxå så idag har jag tom fotobevis från lektionen =). Tog med mig kameran när jag visste att hon skulle komma, är ju lite svårt att fotografera själv när man leder hästen =).

Över bommarna

Det gäller att vara fokuserad

styra ska man oxå göra

fina Bamse

som sagt lite pigg idag och ville inte alls trava över bommarna =)

det blir motion för mamma oxå

styra var det ja =), men glad e hon iaf

Hon sitter faktiskt ganska bra

Tungan rätt i mun när man ska rida slalom

Kratsa hovar gör hon helt själv, duktiga tjejen.


Nä nu blir det inte mer skrivit idag, det gör helt enkelt för ont =(.

Ta det glassigt! / Åza

2 kommentarer:

  1. Så duktig hon e!!! Dom e ju för söta dom små shettisarna...:) Vart är det hon rider? Det var ju bara massa sånna små söta...;)

    SvaraRadera
  2. Hon rider hemma hos Elin Krantzén på hennes ridlekis =). Hur bra som helst å de små ponnierna är bara helt bedårande =).

    SvaraRadera