tisdag 5 april 2011

Ja så var man igång då =)

Ja nu har jag oxå fallit i gropen å tyckte det var dags att börja blogga. Kommer ju att hända en del i mitt liv framöver så det kanske kunde vara god tid nu.

Tänkte faktiskt presentera mig själv och min familj här i mitt första inlägg. Kanske inte det roligaste men jag känner väl att det det kunde vara en bra ide =).

Åza: Ja det är ju jag då, å jag är väl egentligen en ganska vanlig mamma men som sagt lite ovanligt galen skulle jag tro. Min största hobby är ju min häst och att rida å så förstås min familj, min underbara familj =). Jag är 30 år gammal (om nu någon vill veta en ålder på en kvinna haha) men jag har knappt börjat leva ännu =). Jag har ju dock en rätt så tråkig sjukdom (fibromyalgi) som jag kommer få dras med resten av mitt liv. Jag fick den diagnosen i januari 2000 men hade i flera år innan dess försökt att få hjälp av sjukvården vilket dock inte resulterade i annat än att jag trodde jag var galen. Det var ju lixom inte några fel på mig enligt läkarna men jag hade sån vansinnig värk hela tiden. Nu visar den sig fortfarande som konstant värk och extrem trötthet framförallt men det är oxå en massa andra symptom men de kan jag dra en annan gång =). Det som dock är nytt just nu är att jag är gravid igen och vi väntar vårt andra barn till slutet på oktober/början på november 2011.


David: Är min man sedan 6 september 2010 då vi gifte oss nere på Gran Canaria =), ett av de häftigaste ögonblicken i våra liv helt klart. Vi träffades på en karneval i Falköping i augusti 2001 å sen dess har vi lixom suttit ihop. Han är en av de finaste och underbaraste människor jag vet och han ställer upp för mig i alla väder.



Nova: Vår fantastiska dotter som föddes den 10 oktober 2005. Vår ögonsten som alltid kan få oss att skratta oavsett hur jävligt saker känns =). Hon har alltid de roligaste kommentarerna på lur å nästan alltid e hon glad. Fast hon kan bli arg, riktigt arg, tror hon brås på mor sin dessvärre haha. Senaste kommentaren som fick oss att tystna helt när vi var ute och åkte bil var när en bil körde ut framför oss på en 30 sträcka. Nova tyckte nog att den körde ut lite för nära oss och sen tog lite för lång tid på sig så vi kom nästan helt ikapp den innan den gasade på igen. Då sa hon bestämt i baksätet: Men GASA då, Kärring!! Hmmmm undrar vem som sagt något liknande innan som hon har hört haha



Zamba: Vår lilla goa hund, en liten mellanpudelflicka född mars 2005 i Karlsborg. Hunden med tungfel som min "extramamma" brukar säga. Hon slickar på allt, helst hela tiden. Ibland vaknar jag på nätterna av att det är något som slickar på lakanet i sängen =), så säger man till henne å då tystnar det i 10 sekunder sen kommer det en till försiktig för att se om matte hör haha. Sötast och goast i hela världen är hon å hon är verkligen en klippa för Nova i alla lägen. Hon har vaktat Nova som en hök sen hon var liten, ingen gör henne illa =).



Jazz och Blues: Våra fina blyertsgråa Burmakatter. Födda i oktober 1999 men kom till oss när vi flyttade hit i januari 2004. Kelsjukare och pratsjukare än de flesta. De är med överallt hela tiden, men spinner så vansinnigt högt så att de på nätterna får sova i källaren. Det går helt enkelt inte att somna med de brevid sig, de låter ju lika högt som en skördetröska, men goa är de.



ThinThin: Sist men definitivt inte minst min vackra häst. Hon är född i juni 2005 vilket ni nog förstått var en bra år för vår familj =). Hon har en vansinnigt stor personlighet och är min stöttepelare. Hon blev dock väldigt sjuk i månadsskiftet nov/dec 2010 och fick akut buköppnas pga tarmvred. Det var en lång och jobbig konvalecens efter men nu är hon tillbaka på banan igen. Pigg och glad och rejält laddad. Lite för laddad för min smak just nu, det är lite för riskabelt att tugga grus i mitt tillstånd, så nu har jag anlitat en underbar tjej som är superduktig att rida henne några gånger i veckan under våren. Tycker hon att det funkar då så får vi se om hon vill rida oftare under sommar och höst när jag inte kommer kunna rida alls. Än så länge så kommer jag försöka hålla fast vid mina dressyrträningar på måndagarna iaf =).


1 kommentar: