söndag 10 april 2011

Vilket väder!!

Ett par hektiska dagar har det varit nu =). Igår var jag på jobbet till halv elva å sen var det hem å göra sig iordning lite samt äta, sen for jag iväg till Sickinge för att jobba i 1,5 timma, sen skulle Nova hämtas å sen var det stallet. Jag och Nova passade på att köpa lite fika å ta en picknick på trädäcket innan vi fortsatte dagen =).
Picknick i lä på trädäcket var en höjdare =)

Sedan var vi inbjudna av HelmerNilsson till närverket innan hockeyn, så dit åkte vi vid halv sex för att äta mat. Å vilken mat sen =), mein gott vad det var mumma =). Matchen däremot var ju en fet läggmatch av Troja vilket förvisso inte gjorde mig något alls. Ville ju gärna ha Tingsryd med i allsvenskan även nästa år, och det gick ju vägen. Blir ett spännande hockeyår nästa år =), Växjö i eliten och både Troja och Tingsryd kvar i allsvenskan =). Kan bli riktigt bra det där.

Idag har vi haft en sån där mysig lördagförmiddag =). Myste hela familjen i sängen rätt så länge i morse innan vi åkte in till stan för att fika det vanliga lördagsfikat =). Kladdkaka is da shiet ;)! Sen blev det lite veckohandling oxå som vanligt innan vi åkte hem igen.
Efter att ha ätit lite lunch gjorde jag mig iordning för att åka till stallet å rida Lindas Blixten en runda =). Kul att rida andras hästar, speciellt när min inte fungerar så bra just nu haha. Han var rätt så spänd och klurig att komma på idag men tillslut tror jag vi fick till det rätt så bra =).
Thinis behövde ju oxå röra på sig lite idag efter att ha haft två vilodagar för stormen, känns lixom inte meningsfullt att ens försöka som det har blåst. Idag blev det lite tömkörning över en liten bom och sen försöka få loss henne och få henne riktigt rund i överlinjen. Var riktigt nöjd med resultaten idag, det tog en liten stund att få loss henne men när hon lossade så lossade hon ordentligt =). Då e hon bara så vacker min lilla häst!!

Nu e jag fullständigt slut och tänker faktiskt inte göra mycket mer än att kanske städa undan lite här hemma och laga mat. Sen tänker jag inte lyfta ett finger till för benen bär mig nästan inte ens längre, är sååååå trött.

Ta det glassigt!! / Åza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar