fredag 15 april 2011

Vilken skitdag!!

Är så trött på allt just nu. Vad har jag gjort för att förtjäna allt det som händer hela tiden?? VAD??

Försäkringskassan har inte betalat ut mina ersättningar sen i november å snart tar ju dessutom mina sjukdagar slut, vad ska jag göra då? Gå upp och jobba fullt igen, ja visst det håller ju i ca 2-3 dagar sen är jag totalkörd men får då inte en krona någonstans ifrån =(. Min arbetsgivare vägrar betala ut de första två veckorna på mina sjukperioder vilket nu är uppe i över 10000 kr netto plus att jag aldrig blir anmäld i tid till kassan så jag oxå där förlorar pengar. Orkar inte hålla på att gapa och skrika för att få det jag har rätt till. Orkar inte vara sjuk och må skit hela tiden. Orkar inte vara en andra klassens medborgare som alla ser ner på. Orkar inte se på när folk drar nytta av mina problem.

Ni kan likagärna sätta pistolen mot pannan på mig och trycka av, för det är precis så det känns som om ni gör redan nu. Det är ju uppenbart att man i det här landet inte ska överleva om man inte är frisk och stark. Då ska man ruttna bort i ett skåp någonstans, man är inte värd vatten. JAG är inte värd vatten!! Vad har jag gjort för att behöva må såhär?? Finns det någon som förtjänar det här?? Knappast!!

Dessutom har jag 1800 kr i restskatt att betala. Känns bra när restskatten upgår till 50% av min månadsinkomst inte sant =(.

Om det finns någon som har ett bra tips på hur man överlever helt utan pengar så hör av er för det verkar som om jag måste lära mig det. FAN!!

/Åza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar