måndag 18 april 2011

aktiv söndag =)

Den här dagen började tidigt =). Vaknade själv vid 8 å kunde inte sova mer, men alla andra i huset sov som stockar. Beslöt mig för att åka till stallet å fixa med mockning och mat undertiden de sov klart =). När jag kom hem igen så hade Nova vaknat å lekte i sitt rum medans David fortfarande sov och snarkade ;).
Insåg att det var ett perfekt tillfälle att klippa hunden eftersom det behövde göras och jag förmodligen inte skulle orka efter jobbet i veckan=). Nu e hon iaf klippt och fin min lilla skrutta, glad blev hon oxå. Verkar som om hon stormtrivs med kort päls, den långa är ju bara jobbig att borsta haha.
När David kom upp så satte vi igång och körde 80-tals musik på spotify, vilket förvisso går fortfarande men det var riktigt kul att höra de gamla godingarna igen =). Twisted Sister, Alice Cooper, Europe, Judas Priest och Skid Row bla =). Jag och Nova rockade loss riktigt ordentligt en stund där, så vansinnigt kul att hon tycker om samma musik som jag =)... fast hon lyssnar förvisso på pappas sämre musik oxå haha.

Efter att vi intagit en stadig frukost var det dags att gå ut i solen och tvätta trädäcket. Medans David var och hämtade högtryckstvätten så plockade jag av alla möbler och sopade alltihop. Sen har vi slitit rejält för att få det rent och fint =), men nu är det tipp topp. Det ska få torka i några dagar så ska det oljas in sen innan påsk tänkte vi =). Vore mysigt att kunna ha grillpremiären under påskhelgen å att allt då var klart =).

Nu i eftermiddag ska jag förhoppningsvis löshoppa Thinis en runda, hoppas att jag ska kunna plocka med kameran och ta lite bilder och kanske filma lite =) å då kommer det garanaterat komma upp här =).

Så; Ta det glassigt!! / Åza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar