söndag 11 september 2011

Stackars liten =(

Ja så var Thinis återigen stillastående på boxvila =(. Stackarn har fått en hovböld som öppnades i fredags nere i Helsingborg. Ansåg att jag likagärna kunde köra ner och få bästa möjliga vård direkt. Inte jättestort men väl gipsat så nu ska hon ha boxvila i 10 dagar. Redan nu efter 2 dagar börjar hon bli apatisk och fullständigt uttråkad, vilket leder till viktras som redan inletts. Så som vi jobbat på att få upp hullet under sommaren känns det förjävligt att se henne falla ur framför ögonen på mig =´(. Ska åka bort till Jenny nu i början på veckan å köpa konvalecentfoder å se om det kan hjälpa till att hålla humör och vikt på plats. Håller på att jobba på någon lösning som gör att hon kan få gå ut och äta lite gräs en stund varje dag oxå men hon får ju inte bli blöt på gipset så det är lite lurigt att får till det. En lösning med plast, sula och silvertejp borde dock göra susen =).
Min vackra prinsessa som spanar in morötterna i mattes stallskåp =)

Mina fina älskade tjejer =).

Bandaget
Idag slängde jag dessutom ut allt gammalt äckligt spån i boxen. Det stank och hade blivit jätteäckligt på bara 2 dagar så det var bara att lägga in halmpellets igen =). Hon kan verkligen inte stå på spån det blir så vansinnigt äckligt och därför svindyrt. Halmpelletsen är luktfri, extremt uppsugande, lättmockad och torr så valet var inte så svårt egentligen. Hon har ju stått på det de senaste två åren å jag är supernöjd, kanonströ. Kan damma lite de första två dagarna men om man anlägger en riktig permanentbädd med det är det outstanding. Dessutom är det dammet som finns där de första dagarna så pass stora partiklar så de är helt ofarliga för hästarna ju, till skillnad från spåndamm =/. Har hört en del som inte tycker att de får sönder pelletsen i boxen så därför tänkte jag visa med lite bilder några dagar på hur det ser ut inne i Thinis box från idag när det precis las in =). Ska iaf försöka komma ihåg och fota så att ni kan få se hur det ser ut sen =).

Precis uppfylld box =)

Närbild
Näpp nu e re natten så det är bästa att sova innan man ska gå upp och gå till jobbet imorgon =)

Over and out / Zatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar