lördag 14 maj 2011

Det fortsätter...

Vad ska man säga, skiten fortsätter, men oj vad vi kommer ha det bra när det väl vänder igen =). Var ett tag sen jag skrev igen men det beror helt och hållet på att jag faktiskt är så körd i botten nu att jag inte riktigt orkar med. Det som hänt den här veckan är följande:

Tisdag: Dagen började rätt ok men när vi åkte ut till stallet för att fylla på vatten till Thinis och fixa resten så lade bilen av. Visade sig senare vara bränslepumpen som slutat fungera. Tack och lov hittade David rätt så billig ny pump på nätet, annars hade det varit ännu värre känns det som.

Onsdag: När jag och Nova var inne i stan för att äta lite glass å köpa en ny adapter till cykelpumpen så ja först glömde jag bilnyckeln när jag handlade adapter. Detta upptäckte jag inte heller förrän vi ätit vår glass å skulle sätta oss i bilen igen för att köra hem. Bara att gå tillbaka till affären och tack och lov låg den kvar på disken!! Puh! På vägen tillbaka till bilen så får vi kasta oss över halva övergångsstället då en ambulans får en utryckning strax innan. Med hjärtat i halsgropen låser jag upp bilen å ska hoppa in med lyckas med dundertabben att banka i skallen i bildörren OCH då slänga huvudet åt andra hållet å där sopa i den i biltaket! Hjärnskakning blev resultatet av det, å ja det är en sk Åza för jag tror inte det är många som lyckas med den grejen är en som är säker. Ont gjorde det iaf vill jag lova.

Nova äter lite glass på stan =)
Torsdag: Hade sprängande huvudvärk hela dagen å sov mest under förmiddagen. När solen började gå ner på kvällen åkte jag ut till stallet för att tömköra pållan en runda. Fiiiiiiin var hon som vanligt, men under tömkörningen ringer min bror och säger att mormor har somnat in nu. Det är nu det jobbiga inträffar, jag känner ingenting!! Är helt tom och bara svarar jaha... Tror att jag är så full med känslor för allt just nu att jag inte får kontakt med någon av de. Så vansinnigt jobbigt! Jag har gråtit litegranna men inte som jag borde och som jag känner att jag vill, men det går bara inte.

Fina pållan =)

Det är inte lätt att hålla i tömmar och spö i ena handen å fota med den andra ;)
Fredag: Jag skrev iaf ner en liten dikt till mormor som förhoppningsvis kan användas på hennes dödsannons, men orden som i vanliga fall bara rinner ur mig hade stockat sig i halsen. Eller kanske armen då eftersom jag skriver ner de. Känns så himla konstigt att jag som i vanliga fall använder ordet för att få ur mig känslor har skrivkramp... Tungt känns det å jobbigt å fruktansvärt konstigt. Hade velat få ner fler å verkligen spotta ur mig orden på pappret men nä, tomt är det. Den jag fick ur mig blev nog iaf ganska bra, inte så platt som jag själv tyckte, men det är kanske för att jag själv vet vad jag i vanliga fall kan och vad jag egenligen känner men inte får ur mig.

Lilla mormor du ska dock veta att jag saknar dig innerligt även om det inte kommer ner på papper nu. Det kommer att komma ut snart det är jag säker på, är bara för mycket i kroppen just nu. Älskar dig mormor och sov så gott!!

Älskade mormor med vår Nova julafton 2005
Idag har jag suttit och försökt tänka ut hur hennes gravsten ska se ut. Förhoppningsvis kommer jag att få designa och tillverka skylten. Känns som om det är det minsta och en av de sista sakerna jag kan göra för henne å det skulle betyda hur mycket som helst för mig.

Fredagen innehöll ju även en grymt skön hockeymatch som slutade med seger för Sverige mot Tjeckien med hela 5-2!! Grymt gubbar, nu kickar vi ass i finalen mot Finland oxå så är guldet vårt sen =)!!!

Alla tyckte dock inte hockeyn var så himla spännande ;)

Idag har det mest varit vanliga lördagsbestyr än så länge. Har varit inne å fikat med min underbara unge i stan å så passade vi som vanligt på att handla när vi ändå var igång. När vi kom hem var det lunchdags å sen skickade jag iväg David på en golfrunda medans jag fixade disken. Å nu sitter jag här, inget mer kommer bli gjort på en stund till. Blir stallet å så innan Eurovision ikväll å då blir det grillat med chokladpudding till efterrätt =) hur gott som helst!! Nova var det som beställde efterrätten oxå så hon ska nog vara rätt så nöjd sen tror jag. Hoppas bara att hon orkar hålla sig vaken till Eric ska sjunga ikväll för hon var så ledsen att hon hade somnat i torsdags. Å jag försökte verkligen väcka henne när det var hans tur men det är fullständigt omöjligt, har hon somnat så har hon lixom =).

Nä nu ska armarna få vila lite för kroppen har gått in i någon form av standby läge så inget fungerar mer än absolut nödvändigt. Värken är enorm men jag håller iaf ihop just nu och det är det som är nödvändigt. Skönt att kroppen har fattat att inte jag oxå kan haverera förrän David börjar komma mer på fötter igen.

Ta det glassigt!! / Åza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar