måndag 29 augusti 2011

Nu var det hög tid igen =)

Oj vad det var längesedan jag skrev något =/... förlåt men det har varit mycket den här sommaren och datorn har tyvär varit det sista som jag prioriterat. Familjen har varit i absoluta fokus precis hela sommaren =).

För att sammanfatta lite då så har det varit en intensiv sommar med en riktigt skitväder.

Jag ska ta allt lite kort å vi börjar med veckan då semestern startade på riktigt för min del. Vecka 27 - Falsterbo Horse Show!! Den bästa veckan på hela året, å den var helt grym även detta år =). Jag å Veronika åkte ner på måndagen i vår älskade Larry, som vi oxå huserade i hela veckan. Blev massor med mys i lasbilen, party, hästar, sol å massa annat kul =). Helt underbar vecka som vanlgt =).


Larry!!

Packat å klart

På väg =)

På E4 fick vi upp farten rejält ;)
Tisdagsvädret såg inte alls fel ut =)

Våra cyklar, varav min tyvärr blev stulen sista natten =(... min fina Falsterbovän =´(
Party hos Åse och Linda
Party party!!

Flickor redo för partaj

Vecka 28 åkte vi en dagsutflykt till Båstad jag, David och Nova. Måndagen var det nog om jag inte minns fel =). Vi hade en kanondag med soligt och fint väder. Vi tog en tur å kikade på alla båtar, bara njöt av atmosfären av Tennisveckan, Nova badade lite å så kikade vi lite på tennis oxå faktiskt. Även om det tyvärr blev alldeles för lite av den varan det här året men Nova tyckte det var dötrist att vara tyst ;). Hon brås väl inte på mor sin heller haha.

Lunchpaus =)
En väldigt badsugen tjej på stranden i Båstad
 På helgen kom min bror med familj ner å hälsade på. Så vi hade några lugna mysiga dagar tillsammans med de =)

Nova läser saga för kusin Tuva =)
I slutet av vecka 29 närmare bestämt lördagen så åkte vi till High Chaparral. Alltid lika mysigt och det blir inte riktigt sommar utan det =). Vi åkte tillsammans med Davids sida av familjen =) dvs, jag, David, Nova, Davids bror Glenn, Farmor Gun och Farfar Lennart =). Vi hade en riktigt mysig dag å även nu var vädrets makter på vår sida. Vi har haft en oerhörd tur när det gäller det iaf den här sommaren. När vi väl gjort något så har regnet hållt sig borta =).

Tuffa familjen Skoglund ;)

Ponnyridningen är ju självskriven =)

Indianbyn

Pang du e död =)

Under veckan sen njöt jag av den lilla sol som blev =), önskar bara det hade varit fler såna här dagar under sommaren.

Vad ska man säga ;)
Sista helgen i juli var det dags för några dagars utflykt igen. Fredagen spenderade vi på Borås djurpark å sen åkte vi vidare upp till mina föräldrar för att vara med på deras 120 års fest!! Stackars David var fullständigt slut efter en hel dag i Borås runtpötandes på mig i rullstol eftersom jag fått skovet from hell några dagar tidigare.

Savannen med Elefanter

Elefanter

Så himla söt =)

Savannen

Nova kör brandbil =)

Apor

Går det att bli mycket sötare än såhär ?!

trött lejonflicka

Bjönpromenad
Vi kände oss otroligt lyckligt lottade när den här vackra stod precis utanför glaset =)
Pingviner
Ruskigt söta tvättbjörnar

Traktorrally =)

Mys med get

Obligatoriska ponnyridningen =)

Uppätna av dinosaurier =)

Bilder från festen kommer jag att lägga upp när jag fått fatt i några. Jag har de i en kamera som inte finns tillgänglig just nu men snart så =). På lördag morgonen måste jag bara tillägga hittade vi det sötaste på länge ute i kohagen brevid mamma och pappas hus =). En hel nyfödd lite kalv som höll på att bli renslickad av sin mamma när vi kom ut =). Dagen efter hade det kommit en till. Jag kommer lägga ut fler bilder på de oxå då de ligger i samma kamera men jag lägger ut den jag har så länge från mobilen =).

Syns inte så jättemycket som sagt men bättre bild kommer =)
Solen behagade åter titta fram lite granna i början på augusti och det passade vi verkligen på att njuta av.
På standen i Halmstad =)

Hemma i poolen =)
Här följer lite blandade bilder från augusti =), fina djuren och min fina dotter såklart samt lite annat smått och gott =)

Hästarna kom ut i ny hage, lillfisen syntes knappt haha

Lyckliga hästar

Klia syster yster e mysigt

Vår vakthund ;)
Nova väntar på karnevalståget på Ljungbydagarna =)

Vi var i Strömsnäsbruk på Pay and Jump och fick två felfria rundor =)

Underbara "lilla" häst

Hösten e på väg nu dessvärre =(

Fina goa lilla underbara Amelia
 
Nova håller Bolero sysselsatt under skoning =)
Dagens sysselsättning har bestått av städning. Å idag ingick renbäddning i sängen oxå, å då såg det ut såhär framåt kvällskvisten =).

Zamba myser medans matte och husse bäddar

Perfekt när man kan bli omstoppad med rena lakan =)
 Dagen har annars innehållt ett ridpass av fantastisk kvalite. Thinis e så fin nu så jag håller på att tappa förståndet. Är det verkligen möjligt att utvecklas såhär mycket såhär fort?! Men jag är oerhört tacksam och så vansinnigt lycklig att det är såhär för det är helt makalöst kul att rida just nu. Allt funkar, allt stämmer och hon blir bara starkare och starkare för varje minut som går. Jag bara njuter när jag sitter på just nu, jag njuter å försöker ta in varje sekund och spara de till tillfällen när det inte går lika bra =). Då kan den här sommaren vara skön att se tillbaka på, för det är verkligen helt ofattbart vilken raketutveckling det har varit. Särskillt under augusti månad =). I love it!!

Som sagt fler bilder kommer att komma in här när jag fått över de från kameran så än så länge får nu nöja er med det ni får här ;).

Over and out / Zatan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar