tisdag 30 augusti 2011

Älgaloppor till tusen =(

Jisses vad det är mycket älgaloppor i år!! Helt sjukt å fruktanskvärt äckligt. Jag och Thinis blev direkt anfallna i skogen av de satarna idag. Hon fick nästan panik en stund, å då är hon inte den som är så hemskt lättpåverkad av insekter å kryp. Plockade 6 stycken av henne i skogen å ett par stycken på mig själv å när vi kom hem så plockade jag ytterligare 19!! Så äckligt å ändå tror jag inte att jag hittade alla =(, får leta vidare imorgon helt enkelt.
Annars var det en mysig runda i skogen trots regnet. Full fart framåt har hon äntligen förstått att det är som gäller i skogen =). Det tog några år men NU har polletten trillat ner haha.

Annars har jag faktiskt friserat den goa lilla hyndan idag =). Fick ett infall och slängde in henne i duschen och började schamponera, när jag sen skulle skölja ur så fanns det inte något varmvatten!! Stackars Zamba fick stå ut med kallt vatten å så struntade jag i balsamet å använde mitt vanliga spraybalsam istället =). Sen var det borstning och föning som stod på schemat, inte hennes favorit direkt men hon var duktig idag iaf =). Å när hon torkat å var borstad så gick hon omkring å såg inget alls, stackarn gick med nosen i marken för att kolla att hon inte gick in i något =/. Sen slängde jag upp henne på klippbordet å så rök den långa pälsen =). Så nu e hon höstfin den lilla dockan, klorna åkte oxå av en bit så hon har fina naglar oxå =). Inte dåligt sådär på en tisdag haha.

Satte upp henne på bordet för att få bättre ljus =)

haha svansen gick som en vindeleka så det blev inte så skarpt baktill, men fin e hon =)
Igår var det dressyrträning igen förresten =). Pållan var lika fin som hon varit det sista å jag är sååååååå glad för att jag har den här underbara hästen. Hon är en dröm att sitta på å hon utvecklas verkligen i raketfart just nu. Ska bli jättespännande att debutera LA dressyr i september!! Längtar =)

Nä nu ska jag hoppa i bingen efter att ha suttit några timmar på styrelsemöte. Känner mig allmänt sleten nu faktiskt å det är ju en dag imorgon, å det vore ju bra att sova några timmar innan man ska på jobbet igen =).

Over and out / Zatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar