söndag 5 juni 2011

Tävling och familjemys =)

Vilken helg det har varit =). Igår hade vi familjemys hela dagen, gick å strosade på stan å åt glass å sen åkte vi ut till Bolmsö å fikade hos våra grannar. Ja i deras stuga då haha. Nova badade och vi satt i solen och myste innan det var dags att åka hem för att ta hand om pållan för att förbereda för dagens tävling =).

Nova tyckte det var döball i vattnet =)
Idag var det dags för årets första tävling. Eller tom första tävlingen sen Thinis buköppning, förväntningarna var små men förhoppningarna stora =).
Hon var riktigt knepig i dressyren som inledde dagen, taktade igenom travprogrammet så det såg ut som om hon var halt bitvis =/. Tror att det hade flera orsaker Nr1: Det var jobbigt å då var det lättare att galoppera än att samla sig i traven. Nr2: Hon var lite seg efter natten i hagen å kom därför inte igång så tidigt på morgonen. Nr3: Hon hade lite prestationsångest, troligen pga att hon kände av att jag ville så mycket. Nr4: Det var ju trots allt första gången på över ett halvår som hon var ute, så lite busig får man vara då =).
Resultatet blev inte vad jag trott å jag var först rätt så besviken, inte på hästen för det blir jag sällan, men på situationen. Jag vet ju att vi kan så mycket bättre än vad det blev idag, programridningen i måndags är ju bevis på det. Kändes faktiskt lite tråkigt, men det har vi kommit över nu, var ju bara en liten tävling ju.
Första hoppklassen var hon lite busig och virrig haha. Hon fick ett litet frispel mellan första och andra hindret men när jag visade henne att det var fler hinder att hoppa så tände hon till. Sen gick det strålande fram till hinder nummer 5 som var jätteäckligt med murar under. Var många hästar som tittade och nitade på det hindret å så oxå min lilla donna. Kändes som om hon var lite ofokuserad just mot hindret för det stod en skottkärra utanför banan som hon hade spanat in och sen blev det lite för kort tid att titta på det läskiga innan hon var framme helt enkelt. När vi kom på det igen hoppade hon jättefint och det gjorde hon även resten av banan sen =). Eftersom vi fått lite missar så efteranmälde jag till 1m då hon kändes jättefräsch fortfarande. Där visade vi verkligen vad vi går för. Hon var strålande, helt fenomenal, och trots att vi kom tokigt på en del hinder så visar hon att hon har ett hjärta stort som Afrika och löser det. Det är en sån känsla att sitta på henne när hon är så, bara att styra å hålla om resten ordnar hon. Vi nollade grunden och satte lite extra fart i vår första omhoppning på tid =), hon gick som en klocka där oxå även om jag tappade lite kontroll på slutet haha. Vi var snabbast av alla som hoppade 1 m, men då det var så få anmälda till 110 cm så slogs de två klasserna ihop å då slutade vi på en andra plats!! Snacka om bonus, inte alls vad jag trott och förväntat mig =). Min fina pålla som återigen visar vart skåpet ska stå =).

Hinder nummer 1

2

3

4

5


6

7

omhoppning : 2

5

6

och sista hindret: 7 igen =)
Är så nöjd och stolt över min lilla häst att det finns inte riktigt ord för det =). Hon är helt enkelt bäst!!

Just nu sitter jag ensam och myser här hemma medans resten av familjen är på sjukan å hälsar på svärfar. När de kommer hem blir det familjemys resten av kvällen å sen en film lite senare. Känns som en skön avslutnig på en fantastisk dag!!

Over and out / Åza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar