måndag 16 maj 2011

Dietstart =)

Japp nu har jag börjat med min diet =), nu ska jag bli av med minst 10 kg och helst 14 hade jag tänkt mig. Efter 10 är det dock rätt ok om jag inte orkar längre ;). Räknar kalorier så jag blir galen å ska cykla, rida och promenera röven av mig, bokstavligen haha.

Hade en riktigt slappdag igår faktiskt =). Började med att släppa ut hästarna på morgonen å sen fixa stallet. Thinis fick gå ut i ny hage med massa gräs, gissa om hon var lycklig. Morgonhöet hade hon inte rört på hela dagen ;).
Sen var jag bara hemma och latade mig hela dagen, ja lite småplock, matlagning osv då men det hör ju lixom till vardagen =). Framåt eftermiddagen åkte jag ut och tömkörde Thinis en runda, riktigt jobbigt att få med höger bakben nu, hon vill inte alls ta med det utan mycket hellre gå på två spår =/. Men ikväll kommer kotknackaren å ska titta på henne så jag hoppas att han kan rätta till henne. Tror inte hon direkt har ont men det är nog mycket jobbigare nu, hon e ju lixom inte halt alls å hon gör inga dumheter man får bara jobba lite extra för att få med det. Hoppas att hon kommer bli ännu mer samarbetsvillig och att saker och ting kanske går lite lättare när det är ordnat =). Rapporterar ikväll när han varit ute =).

Som sagt började min diet på allvar idag =), nu är det först en kickstart med Nutrilett i ett par veckor så får jag se vilket typ av diet som passar mig bäst sen =). Kommer dock inte leva bara på pulver utan kommer äta ett mål om dagen iaf oftast för jag känner att det bli alldeles för jobbigt att bara leva på det. Ikväll blir det dock lite jobbigt då svärmor fyller år och vi ska dit på kalas =/, får jobba med självdisciplinen på en gång mao ;). Vatten kommer det drickas i massor nu iaf, det dämpar ju iaf lite av suget efter allt annat. Ramlösa ska införskaffas idag oxå för det är det enda som kan minska mitt colasug. Tror det har rätt mängd kolsyra jämfört med allt annat =), dessutom är det ju gott ;).

Jobbade min första dag idag oxå efter missfallet. Var lite jobbigt att gå in och träffa folk men tack och lov så var det inte så många jag stötte på utan jag kom in till mitt rum ganska osedd ;). Att jobba sen gick utan problem förutom att man hela tiden tänker på hur det var sist jag var där =(. Jag kommer komma över det oxå så småningom, men än så länge låter jag bara allt komma när det kommer. Tårarna kommer med jämna mellanrum men det blir längre och längre mellan och det känns jätteskönt. Sista sjukintyget kom idag oxå så nu ska jag bara skicka in det för att se om jag får några pengar någon gång =/. Sen efter maj har jag ju inga sjukdagar kvar så då måste jag ta en diskussion med försäkringskassan om vad jag ska göra härnäst. Känns väldigt otäckt att inte ha en aning om vad som kommer hända framöver faktiskt.

Snart ska Nova hämtas oxå å så ska vi nog försöka ta en runda till stan för att fixa en ny skyddsplast till Davids Iphone. Han ska se om han klarar det själv idag =), duktig e han min älskade man. Hoppas på stora framsteg så jag får se det där underbara leendet igen =). Jag saknar min man som han ska vara, även om han är underbar i alla former ;). Den där glada, pigga och påhittiga mannen jag har egentligen är dock inte där nu och det ska bli vansinnigt skönt att få tillbaka honom när han bekämpat det här.
Lekfull och glad karl är det jag har egentligen =)

Någon att luta sig emot och lita på =)

Min underbara älskade man, på en av de mest betydelsefulla och fantastiska dagarna i våra liv =). Älskar honom så ofantligt mycket!!
Livet kallar igen, nu när jag fått vara i drömmarna en stund =), underbara bröllopsresa!!

Ta det glassigt!! / Åza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar