måndag 9 maj 2011

Det är lite mycket nu...

Som sagt så åkte jag upp till föräldrarna i torsdags för att säga farväl till min älskade mormor. Det var svårt att få kontakt med henne. Hon är ju rätt så fullproppad med morfin så det är väl inte så konstigt att hon inte är pigg och alert. Jag fick iaf chansen att säga ett ordentligt farväl och det är jag så tacksam för. Min fina underbara mormor som förtjänar så mycket bättre än det här =´(.

När jag var uppe var det inte bara hemskt dock. Fick ju chansen att träffa både min underbara bror och hans fina familj samt mina föräldrar och en del vänner =). Mamma och pappa har ju precis i dagarna flyttat butiken till en ny lokal, å jösses vad folk det var. Hur kul som helst, men jag fick hoppa in och hjälpa till direkt när jag kom hem =). Sen tog Daniel, Linda, Tuva och jag en fika innan jag och Daniel skulle vidare till mormor. Kände att jag inte klarade av att åka själv dig, visste ju inte riktigt vad jag väntade mig, så det var superskönt att ha sin storebror med sig =). Stort tack för det, Daniel!! Mamma kom och avlöste Daniel senare på kvällen å så satt vi där till halv elva tror jag innan vi åkte hem till mamma och pappa för lite paj å sen sova.

Fredagen började med en underbar morgonpromenad med hundarna i skogen, tänk vad fantastiskt mina föräldrar bor uppe på Hökensås egentligen =). Skog åt alla håll =), helt magiskt. På vägen in till stan tog vi vägen om mormor för att se hur det var med henne idag, å inget var förändrat alls. Stackars liten =´(.
Fika med Lena stod först på schemat annars idag å jisses vad det blev mysigt. Träffas alldeles för sällan, för det är så himla trevligt att få snacka lite skit. Lena känner mig ju verkligen utan och innan å jag kan verkligen vara mig själv med henne. Kan jag väl förvisso med de flesta av mina vänner, men Lena har jag ju kännt så himla länge å det är så skönt att inte behöva förklara saker, hon vet iaf =). Sen tog jag en snabbis inne på lite butiker eftersom jag inte kommer i mina kläder för tillfällen =(. Går väl ner de här kilona så småningom men det kan ju vara bra att ha något att ha på sig under tiden =). Jag tänker lixom inte ens försöka gå ner förrän jag har bearbetat det som hänt lite mer. Kroppen är inte mottaglig för det ännu känner jag. Det kommer när det kommer.
Vid lunch dök Linda och underbara goungen Tuva upp för lite käk och skitsnack =). Helmysigt när dessutom Henrik och Hanna tittade förbi på samma ställe så vi blev 5 på lunchen istället =). Perfekt! Känns så himla skönt att ha alla mina underbara vänner, tänk vad de har ställt upp för mig sen saker började gå åt skogen =). Inte alla som har det så bra som jag trots allt =). Efter lunchen så drog jag med min Linda som smakråd för att prova lite kläder jag spanat in på förmiddagen =). Å en del blev allt inhandlat oxå =). Ett par jeans i en betydligt större storlek än vanligt, men va fasen spelar det för roll, huvudsaken är ju att det är skönt att ha på sig. En långskjorta och ett par kortare leggings =). Så nu är jag rustad för våren även som överviktig ;), gött!!

Finaste Tuva

Fasters lilla älskling

Tuva luvan =)
På kvällen var det dags för hemfärd igen och den gick riktigt smidigt faktiskt. Kändes som om jag var hemma på nolltid =). Väl hemma var det mockning och lite fix med Thinis å sen fodra hästarna som gällde. Sen hem och sätta mig framför tv'n å titta på hockey =). Dock var jag helt slut mentalt så strax efter matchen var slut däckade jag totalt. Sov som en liten gris till lördags morgonen =).
Hela lördagen var rätt så fulltecknad. Började med att jag och Nova åkte in till stan för att fika, gå lite på loppisen och kika å sen handla massa mat =). Tror vi var hemma runt halv fyra igen =o. Packa upp mat, fixa lite mackor till David så han inte blir dålig igen å sen ringde jag till bonden för att kunna hämta lite hö. Nemas problemas där så vi slängde oss iväg till stallet å hämta släpet å dra iväg till bonden för att köpa hö. Bara 20 balar den här gången då jag räknar med att släppa på bete snart =). Tillbaka till stallet å lasta av sen fixa Thinis å rida lite medans David var i stallet så jag inte var ensam om någon skulle hända. Hon är ju inte alltid att lita på just nu, men det är så mycket bättre nu. Hon var jättesnäll men jättebrunstig å rejält äcklig som vanligt under de här perioderna. Sen fodrade vi hästarna för natten å stack hem för att grilla å skåla i lite skumpa. Jag ansåg att vi behövde det lite efter all skit.

Skål på altanen =)
Söndagen sen hände inte många knop på alls. Låg mest på altanen å solade och slappnade av lite. Behövde verkligen varva ner å kände att detta ju var ett perfekt tillfälle =). Var nere å skulle köpa lite fika på Bergahallen å mötte då Novas kompis Linnea och hennes mamma Helene, så Nova fick åka med min "extramamma" som oxå var där sådär lägligt för att leka lite hemma hos Linnea =). David å jag var således ensamma hela eftermiddagen. Å vad gör vi då, jo en sover i sängen å den andra sover på altanen ;). Hur gött som helst helt enkelt.

Det var inte bara jag som sov på altanen hela eftermiddagen =)

Kvällen spenderades i stallet hos världens underbaraste men just nu oxå äckligaste häst =). Vi skuttade lite hinder dagen till ära och oj vad hon tyckte det var kul. Första gången uppsuttet sen i november å det märktes haha. Jag satt som en kratta å hon hade skitlajbans =). Nu ska jag bara få ut en kiropraktor som kan gå igenom henne ordentligt för det känns som om hon inte riktigt tar i lika mycket med höger bak som vänster, så just nu blir det inte så seriös ridning mest bara lite kul =). När jag sen kom hem så hade min underbara man lagt dottern som nu sov som en stock i min säng å grillat å fixat mat. Jag behövde bara sätta mig vid bordet å äta =). Å vilken mat sen =), jisses så gott det var!!

Blev en försenad start på dagen idag bara men nu är det väl bara att ta tag i allt igen =).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar