söndag 4 september 2011

Tuff vecka, tuff helg och vansinnigt tuff söndag

Veckan har varit intensiv vill jag lova. Träningar å massa annat =). Om vi börjar med träningarna så var det ju dressyrträning måndag sen hoppträning torsdag och avslutade med dressyrträning fredag-lördag =). Jobbigt men oj så mycket man lär sig hela tiden. Helt sjukt faktiskt å som hon utvecklas nu Thinis så är det en dröm varje gång =).

Nova började ridlekis igen i torsdags oxå =), så himla kul e re att få åka dit å hon får rida på lite olika ponnier =). Ska bli spännande att se om hennes hästintresse håller i sig, men jag måste ju erkänna att jag verkligen hoppas det =). Nu har vi ju lämnat tillbaka sadeln vi lånat av Elin hela sommaren så nu får Nova rida barbacka på Amelia men lika glad e hon för det =). Å dessutom så får hon ju enormt bra balans när hon gör det så det är bara nyttigt =). Hon galopperade helt själv i hagen i fredags å var helt lyrisk efteråt =). Underbara lilla unge å underbara lilla ponny som gör allt och lite till av det Nova ber. Hon är helt makalös den lilla Amelia, så vansinnigt snäll och underbar mot Nova. Massa kärlek till henne å det kommer göra rejält ont i hjärtat att lämna tillbaka henne.

Idag har vi plockat ner poolen vilket ledde till att jag ramlade ner i höstdepressionshålet på riktigt. Har mått jättedåligt idag å känner att jag är helt dränerad på både känslor och ork. Hoppas att det blir bättre snart men det känns riktigt jobbigt just nu. Tror att det är allt som hände i våras som börjar komma ikapp mig nu. Saknar mormor något fruktansvärt, hon fattas mig!! Dessutom slog det mig att det inte är så långt kvar innan bebis skulle ha fötts om den velat stanna kvar. Allt känns tungt just nu, å det blir bara värre av att det blir mörkare och mörkare och vintern är på ingång. Vet bara inte vad jag ska hitta på för att det ska släppa just nu, men det kommer kanske av sig själv.

Ska ta å äta lite mat och sen krypa ner i sängen å hoppas att jag mår bättre imorgon.

Over and out - Zatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar