fredag 3 juni 2011

Betesperioden är här =)

Nu var det visst ett tag sen jag skrev =/, har haft så mycket i huvudet å i mitt liv att jag inte orkat helt enkelt. Nu är väl dock saker på väg åt rätt håll igen så nu ska jag försöka bättra mig.

Mormor fick en underbar begravning för en dryg vecka sen, å tårarna forsar när jag lyssnar på Gabriellas sång som vi lyssnade till på den. Passar så himla bra in på mormor och det hugger i hjärtat när man tänker på det. Fina fina mormor, tack för allt du gett oss.

Kändes skönt att skriva versen till hennes dödsannons iaf. Blev det sista jag kunde göra för min älskade mormor.
Om du klickar på bilden blir det större så kan du läsa versen lättare =)
Thinis är ute på bete nu oxå =), hur skönt som helst faktiskt. Å hon är sååååå fin efter att kotis var här, jag har fått en helt ny häst som inte alls är så bitchig som jag har trott. Förlåt Thinis för att jag inte fattade det tidigare =/. På söndag ska vi ut på tävlingsbanorna igen å det ska bli så vansinnigt kul! En LB:1 dressyr och sen ska vi hoppa en 90 cm hoppning oxå. Känns hon pigg och fräsch får hon nog gå en hoppklass till men jag tror att hon kommer vara rätt så spak efter två starter =). Hon har varit strålande fin på de senaste dressyrträningarna å igår när jag hoppade här hemma i paddocken var hon helt fantastisk! Helt annan häst att rida som sagt, gräver inte alls ner fronten som hon gjort innan å hon är mycket mer positiv och med hela tiden.

Idag har jag dessutom fått tag i en beteskompis till Thinis eftersom hon annars hade blivit ensam om några dagar. Å det bästa av allt med det är att jag fått glädja min dotter med att det är en liten ponny som hon kan rida under sommaren =). Kommer bli så himla kul att se de tillsammans =). Tror hon kommer utvecklas enormt när hon kan rida när hon vill =).

Näpp nu ska jag ut å busa med min goa unge i den strålande solen. Får uppdatera mer imorgon.

Over and out! / Åza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar